måndag 19 mars

måndag igen. och jag är helt täppt i näsan, förkylningen kommer och går hela tiden.. jag hoppas att det ger sig snart!

sen två veckor tillbaka gick jag ner i arbetstid till 75 % så att det inte blir så himla långa dagar för barnen på dagis. så nu jobbar jag 9-15.30 och kommer att göra det fram tills semestern. känns väldigt bra, blir mer tid med barnen och rickard. det underlättar även hemma, jag hämtar barnen direkt när jag slutar, sen så går vi hem och kan laga mat tillsammans allihopa, så mysigt :) för det är inte roligt att komma hem halv sex och stå och laga mat med två trötta och griniga barn som hänger i byxbenet, så det blir super bra det här!

en nöjd nellie efter att hon fått en sparkcykel av farmor & farfar nu i helgen

 

nu längtar jag så tills det är vår då man kan sitta ute på altanen och njuta av solen. man behöver verkligen lite sol varje dag. speciellt när man sitter inne på ett kontor utan fönster hela dagarna. men det är redan skillnad nu tycker jag när det är ljust när man vaknar och även när man åker hem från jobbet. tittar man på vädret nu så ser det ju faktiskt ut som det ska bli väldigt varmt nu framöver :)

 

 

nellie godingen (tagen förra sommaren i falkenberg)

 

jag längtar inte direkt till att gå runt i bikini, är inte alls iform. jag kan väl säga att jag var det för några månader sedan, men har "råkat" gå upp drygt 5 kg. men just nu så orkar jag inte bry mig för mycket om det. jag är mamma till två underbara barn och har fått en ny start med min kärlek. så jag har helt enkelt unnat mig lite extra gott också ;) jag provade på lchf, men det fungerade inte så bra med min mage och dels vart det besvärligt när jag ändå är tvungen att laga annan mat till resten av familjen. så nu kör vi på vanlig husmanskost och lite annat smått och gott! :) huvudsaken är att vi mår bra och tar hand om varandra.

 

nu ska jag gå ner i källaren och hjälpa rickard med rummet som vi håller på att renovera. men nu är det snart klart, sista listerna och tv:n är påväg upp!

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: