onsdag 8 februari

oj vad längesen det var jag skrev här. jag kollade och jag har inte bloggat sen i juli förra året! och det har hänt en himla massa sen dess. som de flesta kanske redan vet så flyttade jag och rickard isär i september. jag flyttade till en vindsvåning i karlskoga. rickard hade barnen på veckorna när jag jobbade och jag hade dem på helgen. vi hade fortfarande kontakt dagligen, ibland var det jätte bra och ibland kunde vi inte tala med varandra. men en morgon i november vaknade jag och undrade vad jag höll på med. jag saknade min familj så oerhört mycket. jag saknade det vi hade haft. vi började träffas igen och det dröjde inte länge innan jag flyttade tillbaka till dom som betyder mest!



det är inte alltid lätt att få tiden att räcka till och ta hand om varandra när man har två små barn. men nu i efterhand kan jag säga att det är såå viktigt att man fortfarande får tid för varandra och hittar på saker utan barnen. man är inte en dålig förälder för att man har barnvakt någon gång i månaden så att man kan hitta på något själva. det är så lätt att det går ut över varandra när barnen är trötta/griniga/hungriga när man står där och försöker laga mat samtidigt som man ska roa dem tills maten är klar. barnen är ändå det som betyder mest för alla föräldrar, även om det finns tuffa stunder. men jag skulle inte göra något alls för att byta bort mina älskade barn!

visst kan de tära lite på tålamodet ibland, men det är så det är. novalie kryper till 80% av dagens timmar runt och piper/gnäller, och det är inte alls roligt att höra på. men de andra 20% så är hon charmig och helt underbar ;) den 22 februari blir hon redan 1 år!



och nellie har blivit en sån stor tjej, snart är hon 2,5 år. hon tycker om att leka med novalie men hon tycker lika mycket om att berätta för henne vad man får och inte får göra. det är också roligt att butta novalie så att hon ramlar, gärna när mamma och pappa inte ser. novalie kommer att bli en härdad tjej. eller precis tvärtom, nu har vi kommit på att det kanske är därför hon kryper runt och gnäller och vill bli buren för att hon helt enkelt är rädd för nellie. tänk om det skulle vara så, vad hemskt!

men jag tror det mest handlar om att de tävlar om våran uppmärksamhet, de är ju bara barn.

och hur kommer det sig att jag sitter här och bloggar just nu då? jo det beror på att jag är väldigt rastlös. nellie fick magsjuka i fredags kväll, novalie spydde lördag och söndag kväll. och igår var det min tur. och nu ligger rickard. usch säger jag bara! men jag känner mig redan mycket bättre idag!
Postat av: Tina och Markus

Va kul att du bloggar lite igen!

Mindre kul att ni är sjuka, men snart är ni på benen får vi hoppas!

Vi får ta och ses någon dag!?

Snart har vi ju också ett litet busfrö som Novalie och Nellie kan uppfostra och putta lite på ;)

2012-02-08 @ 20:24:40
Postat av: Lissa

Kul att du bloggar igen!!:) vilka sötisar du har:):)

2012-02-15 @ 20:18:06
URL: http://chaison.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: