söndag 1 april

kom på nu när jag skrev rubriken att det är ju faktiskt april idag, vad tiden rinner iväg.. idag är det söndag vilket betyder att min älskling kommer hem från sälen, som vi saknat honom här hemma. det är verkligen när man är ifrån varandra såhär som man känner vad som fattas.

tjejerna har nyss frått potatismos och falukorv till lunch och nu sover novalie middag, nellie är i sitt rum och leker. hon brukar få avgöra sjäv nu för tiden om hon vill sova middag eller inte. hon är ju så stor nu så hon kan bestämma själv, men på dagis så brukar hon faktiskt sova varje dag en liten stund för att orka med hela dagen. ( gick in och kollade i vårat rum nyss och där hade nellie klättrat upp i våran säng och krypit ner, så hon bestämde sig tydligen för att sova lite ändå, för hon hade redan somnat) är lite sugen på att baka något så vi kan ha lite söndagsfika när rickard kommer hem i eftermiddag. får se om jag kommer på nått att baka bara.

igår var en jobbig dag, både novalie och nellie var riktigt gnälliga. det är sånna dagar som är jobbiga att vara hemma själv med båda barnen. vi var inte iväg och gjorde något heller eftersom nellie hade feber i fredags och har sån trälig hosta på nätterna, så dagen kändes väldigt lång. men jag klädde på barnen och gick ut, men novalie grinade bara så det var bara att gå in direkt igen. tyckte så synd om nellie som ville vara ute och leka, men hon är ju lite liten för att vara ute själv. hon fick i alla fall vara på altanen och leka en stund så jag såg henne innifrån. men idag är dom på lite bättre humör i alla fall :)

nellie ville att jag skulle göra iordning henne i håret förut, så jag testade att locka lite. tänker inte göra det allt för ofta eftersom det sliter på håret och hon har ju så fint och härligt hår, så det vill jag inte förstöra.



novalie kan vara goo ibland, här har hon hämtat sin vårmössa och tagit på sig

image description

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: