en liten uppdatering

nu var det ett tag sen igen så det kanske är dags att uppdatera. dagarna har rullat på som vanligt och det finns att göra. jag gillar att ha rutiner så dagarna ser ganska så lika ut. men idag hade jag faktiskt ingen lust att ge mig ut när jag såg vad det var för väder - snöstorm!? men det var bara att klä på barnen, sätta dom i vagnen och slänga på regnskydden. för den stora busungen skulle ju till dagis. det är så skönt att det fungerar så bra på dagis och hon trivs superbra där vad det verkar :) kul för henne att få leka med andra barn också och hon utvecklas nog en hel del av det också, hon har blivit en mer självständig tjej.

när jag ändå var ute och novalie sov så skönt i vagnen så gick jag en liten extra sväng. tycker det är skönt att ha varit ute på en tur på morgonen och fått frisk luft. när jag kom hem åt jag frukost i lugn och ro och läste tidningen, det är inte ofta det händer nu för tiden ;)

var det någon mer än jag som såg på premiären av "mamma byter bo" igår kväll klockan åtta på fyran? programmet får en faktiskt att tänka till lite. jag kan säga att jag är ganska pedantisk av mig och kände igen mig i deras situation. men jag har släppt väldigt mycket på det nu på sista tiden för jag har insett att det finns annat som betyder så mycket mer - barnen! mina barn betyder allt och jag vill att de ska ha det så bra det går, samtidigt som jag vill ha ett rent och städat hem, det tror jag också är viktigt för barnen att få uppleva. jag tror det bästa är att vara ett mellanting mellan de båda familjerna som var med i programmet igår. att varken vara för strikt eller för "curlande"




i söndags var vi på barnmässan i karlstad. egentligen skulle vi ha åkt till örebro och köpt en resesäng på babyproffsen och rickard skulle ha nått på biltema, men vi tog karlstad istället så vi kunde kika in på barnmässan också. var väl inte sådär jätte bra som jag trodde det skulle vara. men leverantören som vi skulle beställa våra armband av var där så då passade vi på att beställa. jag fick ju mitt i julklapp av rickard och han ska få sitt i 25 års present. perfekt med en present som man kommer komma ihåg. vi fick även en massa varuprover och så köpte vi en bärsele. babyproffsen var stängt så det blev ingen resesäng. någon som har en till salu så hojta gärna till! vi hann också med en liten tur på bergvik innan vi åkte hem på kalas. jag köpte en vit stickad overall till novalie och en mössa, det var också en anledning att jag ville åka. tydligen så är dom där overallerna väldigt populära så jag ville inte att de skulle ta slut. jag fick med mig den hem i storlek 62, och den passar redan nu. de finns upp till storlek 68 så jag funderar på att kanske köpa den med redan nu :) perfekt i vår och sommar ute!

 

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: