tisdag

idag känner jag mig lite piggare. novalie och jag sov på soffan idag också om nellan skulle vakna och vilja sova i våran säng. så novalie och jag har sovit bra, somnade klockan tio, sen vaknade hon klockan fyra och ville ha mat och så somnade hon om och sov till åtta. så jag hann äta frukost och ge mina andra älsklingar frukost på sängen innan hon vaknade. när hon vaknat tog vi en promenad medans nellan och pappan låg kvar i sängen och myste. det var skönt att få lite frisk luft och det behövde nog novalie också :)

nellie är lite piggare idag och har fått i sig lite vätska och mat. vi gjorde pannkakor nu till lunch eftersom vi vet att hon älskar det, med en massa grädde och lite glass. och hon fick i sig en hel pannkaka :) nu ligger hon och sover middag och jag hoppas att hon inte blir lika dålig i eftermiddag som hon blev igår.

klockan halv elva kom sköterskan från BVC hit också. de pratade lite och vägde novalie. hon hade gått upp och väger nu 4370g, min stora tjej! men då vet vi ju att hon får i sig mat i alla fall, och det är skönt att hon äter lite oftare på dagen och inte allt för ofta på natten. men det kan ju såklart ändra sig, hon är ju bara en vecka knappt.

vill också tacka rickards föräldrar som alltid ställer upp. igår när nellie var som dåligast var de här och hjälpte oss att tvinga i henne vatten. de följde även med rickard till vårdcentralen eftersom jag stannade hemma med novalie. sen kom rickards pappa hit på kvällen med mat, kebabrulle. då hade vi varken ork eller lust att ställa oss att laga mat!



en sjuk nellie som äter grädde och novalie som ligger och sover medans vi lagar mat
Postat av: jessi

Hej! Himla käck stol du har till liten! Vart har du hittat den? =)



BTW gillar din blogg mkt!!!!



Kram jessi

2011-03-01 @ 20:08:40
URL: http://besure.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: