onsdag

nu vänder veckan och går mot helg igen :) vill börja med att tacka min dotter för att ha fått sovit hela natten, första gången hon gjorde det. men det är nog bara en engångsföreteelse också. inte för att vi har några jobbiga nätter annars, hon brukar vakna en gång runt 2-3 och äta och sen somna om igen. så jag vart förvånad imorse när jag hörde att hon bökade runt i sängen och kollade på klockan, då var hon 5. eftersom novalie fick mat 20.45 igår kväll så trodde jag att hon skulle vakna redan vid tolv och vilja ha mat. var tvungen att väcka rickard och fråga om han hade gett novalie mat inatt, men det hade han såklart inte ;) men det var ju bara bra, jag gick iaf upp då och gjorde mat till henne och så somnade vi om igen. klockan kvart i sju var jag tvungen att gå upp iaf, klä på barnen och traska iväg till dagis.

kom hit en tjej igår eftermiddag och köpte sängen också, skönt att det går fort att sälja saker när man vill köpa nya :) hittade en ny säng som jag tror blir bättre som vi beställde igår. det går att ha långsidorna i två olika lägen så hon kanske känner sig lite tryggare i den eftersom det blir lite som en låg spjälsäng, ja vi får väl prova och se. vi köpte den från babykul.se. igår var även en kompis till rickard här som är snickare och fixade klart det sista med dörren in till nellies nya rum, så ikväll ska rullgardinen upp sen är det bara att vänta på att sängen ska komma innan hon äntligen kan flytta in där. sen om nån månad så flyttar nog novalie in till sitt rum också om det fungerar bra, men äter hon fortfarande på natten då så får hon bo kvar inne hos oss ett tag till :)

såhär ser sängen ut som vi beställde

 

nu ska jag nog ta mig en dusch, blev varm av promenaden förut! sen ska jag klura ut vad vi ska göra för mat i eftermiddag. har blivit ganska kräsen med mat på senaste tiden. tycker inte att frysta köttbullar eller färdig pytt i panna är riktig mat längre. visst äter jag allting, men vissa saker är ju godare än andra :)

Postat av: Tina - Minnas mamma

Tack för tipset! Jo, det borde ju läkt.. Ska be min BM titta efter på tisdag när jag ska dit på efterkoll!

2011-03-30 @ 20:39:40
URL: http://hejtina.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: