novalie - 2 veckor

hade funderingar på att ha en liten bloggpaus ett tag då jag inte känner så stort sug för att blogga just nu. men jag vill ändå uppdatera lite ibland om barnen så man sen kan gå tillbaka och se deras utveckling och så.

än så länge så sköter sig nova utmärkt. hon följer sina mat och sovtider ganska lika varje dag. just nu ser det ut ungefär så här. vaknar mellan 5-6 och ammas, somnar om, ammas sen klockan 9, 12, 15, 18, mellan dessa mål så sover hon väldigt mycket. men en stund på kvällen brukar hon vara vaken, sen äter hon vid 21 ungefär och lägger sig för natten. sen nattammas hon vid två tiden och sover sen till 5-6. ända fram tills igår så har hon bajsat ca 10 ggr per dag och även på natten. men inatt så var det bara kiss i blöjan, skönt att inte behöva störa henne för mycket när hon ska somna om igen på natten.

i lördags så hade novalie väldigt ont i magen. det lät en massa ur magen och hon skrek väldigt mycket, spelade ingen roll vad vi gjorde. vi köpte minifom droppar för att se om det skulle lugna magen. hon fick det i lördags men sen så har jag inte gett henne det mer då hon inte klagat över magen något mer. så det kanske bara var för att jag ätit stark på mat kina buffén. nu finns det i alla fall i kylen om hon skulle få ont i magen igen, men det hoppas jag inte.

igår var vi på BVC också. så nu är hon hela 54,5cm lång och väger 4500g. våran stora tjej :) amningen fungerar bra, det är igår och idag bara som hon har ätit lite mindre vid varje mål och slutat suga när det inte rinner av sig själv längre. men det kanske beror på att hon har blivit förkyld. men huvudsaken är att hon får i sig något i alla fall.

idag har vi fixat sparkonto och en fond till novalie också, så nu är det fixat!

imorn börjar rickard jobba igen, så då får jag klara mig själv med mina prinsessor. men det ska nog gå bra :)

Postat av: Tina - Minnas mamma

Ta en paus du :) Njut av din familj! Bloggen finns kvar när du vill komma tillbaka.

2011-03-11 @ 09:05:29
URL: http://hejtina.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: