onsdag

onsdag idag, men det blir fredag eftersom rickard är långledig. just nu sitter jag och väntar på det fina vädret, det skulle tydligen bli fint på eftermiddan. så när rickard kommer hem är planen att vi kan vara ute i solen och få lite färg! han skulle åka förbi leklådan idag och köpa ett uv-tält till barnen. kan vara bra att ha speciellt till novalie som mest bara ligger ner, så vi kan åka till stranden i sommar och så. jag hoppas att det finna några kvar nu också.

novalie ligger bredvid mig i sitt babygym och leker med mumintrollen :) sen så har hon nyss fått lite potatis. jag började ge henne det för en vecka sen ungefär, och hon älskar det! hon bara gapar och vill ha mer, fast hon får bara ca. 1-2 teskedar sammanlagt. med nellie gjorde vi också så att vi började ge lite potatis vid tre månaders ålder, och sen när hon var fyra månader så kunde vi ge henne en lite större portion och sen gröt och fruktpuréer. så nu får magen vänja sig sakta med nya livsmedel. får se om hon blir ett lika stort matvrak som storasyster ;)

klarade förresten mitt mål på 7,2 km i måndags. senast jag sprang det hade jag en tid på 38.59, men nu sprang jag mycket snabbare och det slutade på 33.34. men jag var rejält slut när jag kom hem också. jag köpte en present till mig själv förra veckan som verkligen gör träningen mycket roligare och gör så att man tar i extra mycket. en garmin puls/gps klocka. den talar om puls, hastighet, distans, kaloriförbrukning mm. så det var ett jätte bra köp :) igår var vi ute på en springtur hela familjen, jag hade novalie i vagnen och rickard fick ta nellie. var meningen att vi skulle ta en joggingtur bara i lungt tempo, men det lyckades bli ett väldigt jobbigt pass. men det kanske berodde på att jag tog ut mig så hårt i måndags. så idag har jag ordinerat vila till mig själv!

dags att hänga lite tvätt nu innan vi ska hämta nellie på dagis!
Postat av: Elin

Jag var oxå och köpte ett sånt tält idag. Hoppas de är bra:-)

2011-06-01 @ 19:40:18
Postat av: Sandra

Vad roligt med löpningen och bra jobbat. Ibland måste man hitta saker som motiverar en till mer träning. Ha en fin kväll.

2011-06-01 @ 23:10:03
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: