Novalie - 5 månader

glömde ju lägga in henns sovtider i schemat förrut! - så nu uppdaterar jag med det!



nu är lilltjejen snart 5 hela månader, ni ser ju vad stor hon har blivit. hon kommer ju snart växa ikapp storasyster! skulle inte förvåna mig om hon gör det om ett par år. för novalie ligger över kurvan och nellie har alltid legat under. nu är inte novalie någon bebis längre, hon rullar runt och kan sitta och leka med stöd. allt åker till munnen och hon är också duktig på att äta. så här ser hennes dagar ut nu:

06-07.00 - vaknar, sitter med oss när vi äter frukost

08.00 - 180 ml ersättning

09.00 - sover ca 30 min

11.00 - lunch, ca 1/2 barnmatsburk

12.00 sover middag 1-2 timmar

13.30 - mellis, fruktpuré

15.00 - 150 ml ersättning

ibland slumrar hon till ca 30 min här nån gång, men det kan även hända att hon är vaken hela eftermiddagen

17.30 - 1 portion gröt med fruktpuré

18.00 - ombyte till pyjamas, läggdags

sen så äter hon fortfarande ersättning en gång på natten, vilket jag hoppas att hon snart kan hoppa över ;)

nu har hon i alla fall fått flytta in till sitt rum, då nellie har börjat sova inne i sitt nya rum.
Postat av: Alexandra

Hejsan så himla rolig bild,söta barn :)

2011-09-14 @ 22:53:57
URL: http://vivantarettmirakel.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: