söndag

idag har vi haft lite saker att göra. det började bra med sovmorgon till halv åtta, kan ju alltid hoppas att nellie fått för sig att hon ska sova lite längre om mornarna. blir sån skillnad att gå upp åtta mot sex. när man är själv hela dagarna så blir dagarna så långa när man vaknar klockan sex. vi klev upp och åt frukost och packade iordning lite. för halv elva kom fia och emil hit, då tog vi bilen ner till degernäs. sen gick vi ut till udden där vi tände upp en eld och grillade korv, fikade och drack varm choklad! det vart en mysig liten utflykt. vi åkte hemåt runt ett då nellie skulle sova middag.

sen så har mamma varit här och hälsat på och färgat mitt hår. hade dukat fram fika, men hon ville inte ha något då hon skulle börja en diet till veckan. jag tycker alla går på olika dieter såhär efter nyår och alla försöker gå ner i vikt. men det är väl så det är, och det är ju bra! vi försöker ju också att dra ner på socker och kolhydrater på veckorna, och ha det någorlunda fritt på helgerna. sen när bebis är ute så vet jag ju att jag också kommer vilja gå ner till min ursprungsvikt. fast jag vet faktiskt inte riktigt vad min målvikt är. för jag har ju vägt allt från 57-70 kilo (ogravid) under de senaste 2,5 åren. men jag tror att 63-64 kilo är lagom till mina 168cm. jag vill ju ha en vikt som jag kommer kunna hålla också, går man ner för mycket så är det så lätt att gå upp dom där kilona igen.

medans jag duschade så stekte rickard och nellie pannkakor som det fick bli till kvällsmat idag. med mixade jordgubbar och grädde! efter maten gick nellie och la sig och då gjorde jag matlådor till imorn och tisdag. det fick bli blomkålsgratäng med kassler och haricots vert. det blir nog gott. nu väntar jag bara på att solsidan ska börja, sen blir det sängen.

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: