söndag

idag på förmiddag gjorde vi ett ryck här hemma. rickard satt upp lite lister i nellies rum och jag skruvade ihop hatthyllan och målade elementet i nellies rum. vi flyttade in nellies säng i hennes nya rum också, så nu ska det bara upp en dörr där och foder så kan nellie börja sova där istället. gick mycket bättre när jag och rickard höll på med varsin sak idag, då kunde vi iaf inte skrika och skylla på varandra när det går fel ;) bilder på nellies rum kommer när det är helt färdigt.

sen så lagade vi pannkakor och spenatsoppa. nellie var trött så hon fick provligga sin nya vagn och somnade, så den borde vara skön att ligga i iaf. vi köpte en babyjogger city select som vi än så länge är hel nöjda med. en väldigt smidig vagn för att vara en syskonvagn. jätte lätt att ändra från sitt till liggläge, framhjulen går att låsa, sufletten går att dra långt över huvudet, jätte stor korg under vagnen, och det finns massa kombinationer hur man kan sätta sitt och liggdelen. men till en början tror jag att vi ska ha som på bilden. lilla bebisen kommer ju troligen mest sova, så då får den ligga i lugn och ro där nere.





nellie och jag har varit hos annica och alexander och lekt på eftermiddan också. han har fått vattkoppor så meningen är att nellie ska bli smittad och få det innan bebis kommer. tyvärr så är det ju så lång tid det tar innan symptomen bryter ut, 14-21 dagar. men det borde inte vara några problem, och sen så är den nyfödda imun mot det så länge jag ammar. så skulle nellie ha det när förlossningen sätter igång så får jag väl ligga kvar på bb några dagar. men det ordnar nog sig. huvudsaken är att hon får det som barn så slipper hon få det som vuxen sen, då kan man tydligen bli jätte sjuk..

när vi kom hem därifrån så lagade vi mat, nu sover nellan och jag och rickard ligger i varsitt hörn av soffan och snorar. hoppas det inte blir nån långvarig förkylning.

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: