onsdag

höll på att skriva tisdag, men det är ju faktiskt onsdag idag. en sak som är positivt :) fler saker som är positiva är ju också att nellie fortsätter sova länge på mornarna, idag vaknade hon klockan åtta! för när jag är mammaledig med den lilla sen så kommer ju inte nellie börja dagis förrens klockan nio, så det blir ju perfekt att vakna klockan åtta, äta frukost, göra oss klara och ta en promenad till dagis :)

nått som är mindre roligt är att bebisen lagt sig med benen/fötterna rakt upp under mitt högra revben. så det gör oerhört ont nät jag sitter. blir bättre om jag ligger på sidan eller halvligger ner. så jag kan sträcka ut magen. den var igår kväll den fick för sig att lägga om sig. men tänk om fötterna har fastnat där under :P nejdå, det hoppas och tror jag inte. men jag hoppas att den drar tillbaka benen snart. eller så kom den på hur skönt det var att kunna sträcka lite på benen och ligger kvar så.



jag fick ingen spenatsoppa när jag kom hem från jobbet i måndags. så nellie och jag fick ta saken i egna händer igår. och gud så smarrigt det var. det tyckte även nellie som slevade i sig soppan på mindre än 2 minuter.



idag har vi gjort spagetti och köttfärssås så vi får i oss lite kolhydrater också. har försökt gjort mat på veckorna med lite mindre kolhydrater. men nellie måste ju förstås äta normalt med kolhydrater. sen så känner vi oss inte riktigt mätta utan kolhydrater så lite måste vi få i oss, och bebis i magen också. men nu är det snart helg igen och då får vi gotta oss. tyvärr så får jag så ont i magen när jag väl äter godis på helgerna, men jag kan ändå inte låta bli, för det är ju så himla gott!


nu är det dags att ta en dusch innan nellie vaknar. måste kolla om hon fått några mer prickar (vattkoppor), om hon kan gå till dagis eller inte. men de prickarna hon hade runt munnen igår trodde de inte var vattkoppor. så vi får se.
Postat av: Jossie - Gravid i v. 36

Åh spenatsoppa är ju så gott :)

2011-01-26 @ 15:49:07
URL: http://jsantinelli.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: