måndag

idag har jag väl inte så mycket vettigt att skriva om, men tänkte ändå skriva några rader så ni vet att jag lever.

för det första vill jag berätta att jag fick sovmorgon till halv nio idag av min lilla prinsessa. vaknade av att jag hörde att hon låg och pratade lite för sig själv i sitt rum, kollade på klockan och vart helt förvånad när jag såg att den var halv nio. jag förstår inte heller hur jag kunde sova så länge, jag somnade ju ändå innan nio igår kväll. nu har nellie sovit länge i tre nätter så det går åt rätt håll, men vi har ändå inte ändrat tid då hon lägger sig. det brukar bli runt sex-halv sju. men hon kanske växer en del just nu och är trött av sig. nu sover hon middag också, det har hon gjort drygt en timme. när hon vaknar ska vi göra oss redo för att ta vagnen till dagis. det blir en kort dag för nellie idag, halv tre till halv fem. jag börjar jobba klockan fyra och slutar åtta ikväll. så ni kommer inte höra nått mer från mig idag. för när jag kommer hem så ska jag se på familjen annorlunda, tycker att det är ett så mysigt tv-program.

har skrivit en lapp till rickard, som jag brukar göra när jag jobbar kväll. för då får ju han hämta nellie från dagis och sköta kvällsrutinerna här hemma. jag brukar iof ha gjort iordning kvällsmaten till dom, men idag får han allt försöka själv. han fick 2 alternativ, laxfilé eller spenatsoppa (vill ju inte riskera att få färdiglagade köttbullar och makaroner). men vi får se vad det blir för gott när jag kommer hem :) jag hoppas på spenatsoppa!
Postat av: Tina 22 år - gravid vecka 38

Åh, vad skönt med sovmorgon! Underbart, det behöver man ibland :)

2011-01-25 @ 12:08:08
URL: http://hejtina.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: