lördag

första morgonen som jag vaknade av att bebis väckte mig. den sparkade och härjade så att jag vakna, fast på nätterna sover jag som en stock. idag var klockan sex när den började härja. och såklart så tog ju nellie sovmorgon till kvart över sju idag bara för att inte jag kunde sova. fast iof så somnade jag innan nio igår kväll så jag var ganska pigg i alla fall. nellie somnade kvart i sex så hon sov i hela 13,5 timme.

rickard och jag låg i sängen och pratade om lite allt möjligt medans vi väntade på att nellie skulle vakna, inte ofta det händer på helgerna. när nellie väl vaknade så gick vi upp och gjorde frukost. nellie ville också läsa tidningen som pappa, sen skulle hon visa pappa vad hon ville ha för bil också, så goo unge!

 

efter frukosten gjorde vi oss iordning och åkte in till karlskoga till pappa och åsa. rickard hjälpte dom med att sätta upp nytt tak i tvättstugan. vi fick tacogratäng till lunch och sen gick nellie, åsa och jag ut på en mini promenad så att nellie skulle somna. sen fick hon sova ute idag. på vägen hem stannade vi på kronhallen och köpte ben&jerry´s. har varit sugen på det så länge nu så ikväll ska jag njuta av en burk :)

 

nellie tror att hon kan klä på sig själv nu för tiden

 

nu har vi precis lagt den lilla och det börjar kurra i min mage. frågan är ju vad vi ska äta idag, är inge bra när man inte har planerat det, för då slutar det oftast med pizza. men vet inte riktigt vad jag är sugen på. helst skulle jag vilja ha risgrynsgröt med massa hallonsylt. men tyvärr har vi inte det hemma. så det står mellan havregrynsgröt, pannkakor eller om det nu blir pizza. får diskutera med rickard så får vi se :)

 

Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Ja gör det! Rekomenderar det starkt, jättegott :D

2011-01-23 @ 16:32:09
URL: http://madeleines.se

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: