lördag

idag hade vi en morgonpigg nellie igen. klockan var nog bara strax efter fem när rickard hämtade in henne till vårat rum. men när hon kommer in till oss så lägger hon sig mellan oss och ser på tv en stund. så man kan halvsova lite till. vid halv sju gick vi upp och åt frukost. vi är inte direkt några frukost människor, vi brukar bara äta en varsin tallrik med fil och flingor. egentligen så älskar jag frukost, är ju så gott med färskt bröd med en massa gott pålägg på. men idag åt vi mackor i alla fall. hela den här veckan har jag varit så sugen på leverpastej smörgås, så det fick det bli för min del. de andra två åt rostbröd med rödbetssallad och gurka. på helgerna brukar nellie inte få någon välling heller, ger henne bara det när hon ska till dagis så hon är lite mätt i magen och orkar med. vi har några paket kvar, men när dom är slut så behöver hon nog inte någe mer välling.

ser ut som nellie sitter med en tablettask vid frukostbordet, men det är faktiskt russin. hon ville ha lite russin när hon hade ätit upp mackan :) och båtsman är väldigt sugen på nellies gurkbitar som ligger kvar på bordet!

 

såå nöjd!

 

när frukosten hade hamnat i magen så tog vi och gick ut på en promenad. för kommer inte vi ut på förmiddan så kommer vi aldrig ut på helgerna. när vi kom hem så åkte vi till loppisen i strå. hittade inga möbler, men jag hittade två dunkuddar, två vita lakan med brodyr och virkning på. så jag ska sy mysiga kuddar till soffan.

nu har nellie nyss fått lunch och nu ligger hon och sover middag. rickard och jag ska också ta och äta snart. blir rester kvar sen igår. älskling hade lyckats bra med middagen.

 

Postat av: Sandra & Novalie

Vilken liten sötnos ni har =) och maten ser grymt god ut..

2011-01-15 @ 11:46:38
URL: http://mammasandraa.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: