helgen

och så har ännu en helg rusat förbi. de går så himla fort men man får mycket gjort också. så härligt att vara tillsammans hela familjen några dagar!

i fredags när nellie hade lagt sig så köpte rickard och jag pizza som vi inte ätit på jätte länge enligt oss (en månad typ) och gott var det. men efter det så åt vi också lite godis, sen när vi la oss i sängen så kändes det som att jag skulle spy. maten satt verkligen långt upp i halsen och jag var inte långt ifrån att gå till badrummet och stoppa fingrarna i halsen, så illa mådde jag. men efter att suttit upp i sängen en stund och legat och pratat med älskling i mörkret, utan tv:n på i ungefär en timme så släppte det något. inte ofta vi lägger oss i sängen utan att tv:n är på och bara pratar om allt och ingenting, men det var mysigt!

i lördags direkt efter frukost så tog vi bilen och for till vingåker. ville köpa en vårjacka till nellie, men tyvärr hittade vi ingen i rätt storlek. men hon fick i alla fall några tröjor, och den lilla fick en mössa. till mig själv så köpte jag ett par craft springtights, som jag tror kommer användas flitigt i vår/sommar. på vägen hem stannade vi även på ikea och marieberg. på ikea köpte vi en kökspall, rullgardin till nellies nya rum och lite småsaker. vi åt även lunch där, och det var verkligen kaos. långa köer och folk överallt. nellie mosade i alla fall nästan i sig en vuxen portion med pasta och köttfärssås. men klockan var så mycket så hon var väl jätte hungrig stackarn. inne på marieberg köpte vi en tröja till lillbebis, en hårborste till nellie och så köpte jag två toppar till mig själv.



vi var inte hemma förrens strax efter fem. och då var det bara till att byta om och gå bort till kvarteret bredvid där vi var bjudna på middag. vi fick tacotårta och till efterrätt fruktsallad med smält vit choklad. så gott och så trevligt! :) barnen lekte tills klockan var halv tio då vi gick hem.

fick som tur var sovmorgon till klockan åtta imorse. då åt vi frukost tillsammans och sen skruvade vi ihop kökspallen. nellie var såklart med och hjälpte till. i sin nya baddräkt som tyvärr inte kommer passa i sommar. tyckte den såg lite stor ut så att hon skulle kunna ha den i sommar, men det var det inte när vi provade den. hon såg ut som en liten brottare när hon sprang runt i den här hemma.







och det fanns tydligen fler saker att använda pallen till, än att tvätta händerna

idag har jag varit ute på långpromenad med svärmor. var inte meningen att det skulle bli så långt, men 1,5 timme var vi ute. det var ju så himla härligt väder. när vi kom hem gjorde vi lite lunch och sen på eftermiddan kom mamma, mormor och morfar hit. de ville träffa nellie och så fikade vi också. hade gjort blåbärsmuffins som bara hade flytit ihop, men goda var dom i alla fall :)

när de hade åkt så var det bara att sätta igång att göra matlådor, men jag fick hjälp av rickard också :) det blev blomkålsgratäng och stora hemmalagade köttbullar.

det vart en långt och kanske tråkigt inlägg om vad vi har gjort i helgen, men nu vet ni i alla fall :) nu ska jag ta och läsa lite bloggar innan jag ska koka mig lite gröt som jag är så sugen på!

barnmorskan imorgon också!

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: