bb-väskan

kanske är dags att börja packa bb-väskan nu. har tänkt på det flera dagar, men jag har inte haft någe ork för att göra det. men senast i helgen tänkte jag ta tag i det i alla fall :) eftersom min förra fölossning gick ganska fort, så trodde barnmorskorna att denna förlossning skulle gå ännu fortare. så då känner jag att jag vill vara redo såfort värkarna drar igång. visst vill jag försöka vara hemma så länge som möjligt med värkar. men jag vågar inte riskera att föda hemma eller i bilen. så det blir säkert ett besök på förlossningen så fort jag får värkar, för att kolla hur det står till i alla fall. känns så härligt att det snart kan ske när som helst.

imorse vaknade jag av kramp i vaden. faktiskt bara tredje gången under den här graviditeten. förra gången hade jag ju det flera gånger varje natt. men när jag får kramp sådär, så brukar jag ligga kvar i sängen och andas på samma sätt som jag gjorde när jag hade värkar inför förra förlossningen. det hjälper verkligen att andas på rätt sätt. men när jag hade sådär ont i vaden så slog mig tanken hur ont det kommer göra med värkar sen när det väl drar igång. när jag låg i badkaret under förra förlossningen så sa jag till rickard att jag aldrig nånsin mer ville uppleva det här. men direkt efter förlossningen så hade jag redan ändrat åsikt. allt är såå värt det. nu längtar jag bara till den dagen jag ligger där med smärtan och snart ska få min dotter/son i famnen!

känns jätte konstigt att skriva son, känns inte som jag är en mamma som kommer att få en son. men vi får väl se :) jag blir super glad vilket det än blir.
Postat av: mamma till William

Jätte söt bild på hedern :) kram

2011-01-25 @ 15:14:26
URL: http://blondis81.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: