söndag

då var helgen snart slut. igår var en seg dag då vi inte gjorde särskilt mycket, men idag har vi i alla fall varit ute på lite äventyr. efter frukosten imorse gick vi ut och gick en sväng i solskenet. är så skönt att jag kan komma ut och röra på mig lite grann igen. jag hade ju en period då jag knappt kunde ta mig framåt. det blir ju inga jätte långa promenader, men en halvtimme-40 minuter klarar jag av. när vi kom hem tog vi ett långt bad hela familjen, så mysigt! men visst är det lite trångt, speciellt eftersom jag inte är så smidig. nellie och rickard satt i vattnet och bubblade medans jag satt med vattenslangen på kanten och spolade vatten på mig så att jag inte skulle frysa. men efter ett tag så var det 30 grader inne i duschkabinen så då frös jag i alla fall inte. efter badet åt vi lite lunch och sen fick nellie sova middag. sen tog vi bilen till rickards föräldrar där vi bjöd in oss själva på fika, nybakta bullar och hallongrottor! nellie serverade sig själv och tog den största bullen hon hittade :)

nu på eftermiddan har vi gjort kalops, och vi hjälptes såklart åt allihopa! nellie och pappan fick sköta potatis skalandet, medans jag tog hand om kalopsen.

 

Postat av: Chicmommy - mamma till Ajdin

hehe jag har också en liten hjälpfia här hemma :P så gulliga de små är när de vill hjälpa till :)

2011-02-07 @ 14:21:47
URL: http://chicmommy.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: