onsdag

nu har vi extra rent hus här hemma. jag har bäddat rent i sängen, tvättat och hängt två maskiner tvätt, dammtorkat, dammsugit hela huset, skurat badrummet, plockat ur diskmaskinen och plockat lite. och nu ska jag VILA!

nellan hjälpte till att bäda rent innan vi gick till dagis, eller hon sprang mest runt i sängen och slängde sig

 

idag var det inge roligt att gå till dagis. nellie började skrika så fort jag satt henne i vagnen. man undrar ju såklart vad som är fel eftersom hon inte kan tala om det själv. men jag gick vidare och lät henne skrika en stund, men hon gav sig inte. hon skrek och sparkade av sig skorna, och jag kan ju inte låta henne sitta utan skor när det är 10 minus ute. jag knäppte lös henne och tog på henna skorna igen, sen släppte jag ned henne. och det verkligen lyste av det leendet jag fick när hon fick gå själv. så det är alltså det stadiet vi har kommit till nu, kan själv. och det har jag märkt med andra saker också, hon ska bara äta själv och så vill hon klä på sig själv. det är ju bra att hon vill själv, men ibland behöver hon ju lite hjälp också. vi vart väl en kvart sena till dagis, men vad gör väl det. min stora tjej. hon har också börjat tala en hel del, men man förstår inte mycket av det hon säger. men det kommer mer och mer i alla fall :)

 

nu sitter jag och funderar på vad jag ska göra till kvällsmat idag. är sugen på pannkakor, men det är ju torsdagsmat och ska ätas imorn ;) men vi kanske fuskar lite och kör på det idag istället.

skulle vilja hitta på nått i helgen om bebis inte har tittat ut än. känner att jag inte bara vill sitta inne och vänta och vänta. men inte det lättaste att veta vad man ska hitta på när det kan ske när som helst också! får fundera lite helt enkelt :)
Postat av: Maria

Hej!

ÅÅÅhh vad sött foton du har som banner på din blogg. man kan ju inte annat än le :)

Hur stor ålderskillnad blir det på dina barn? Själv har jag rätt exakt 1,5 år.

Perfekt om inte lite stessigt ;)

2011-02-16 @ 13:14:06
URL: http://isabellsmam.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Tack! :) Ja, det finns så mycket roligare saker att lägga tankarna på än några tråkiga siffror på en våg och jag önskar verkligen att alla kunde känna så. Vi är vackra som vi är och vi har skapat det vackraste i världen. Vikthetsen runt graviditeten, under och efter, är så tråkig :)

2011-02-16 @ 15:56:42
URL: http://madeleines.se
Postat av: Malin

Vilken härlig ork och energi du har bara ett par dagar innan beräknad BF, önska jag hade sån energi nu!!! =)

2011-02-16 @ 16:27:29
URL: http://malinpsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj, bra jobbat med städningen! Kan inte va lätt med all extratyngd :p



Jag ska ha den bakom örat, precis vid hårfästet =) Ja jag hade tänkt att vi ska gå på sångstunden, ska ni?=)

2011-02-16 @ 20:05:06
URL: http://emmatervo.blogg.se/
Postat av: AnneLine

Hej. Ja jätte nöjd med den sängen. Vi köpte den på Happyland Babyshop heter det men vet inte om det finns där du bor. Men sängen är Troll Nicole kostade 1599:-

2011-02-17 @ 11:25:14
URL: http://anneliine.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: