måndag

då var vi tillbaka till vardagen igen då, måndag! jag kan ju säga att vi har en hel del att göra här hemma. att ha en nyfödd och ett genomförkylt barn här hemma tar på krafterna. på natten tills igår vaknade nellie och kunde inte sova, hon hostade och hade feber. då fick hon komma in och sova mellan rickard och mig. som tur var så sov novalie i sin vagga då. nellie låg mellan oss och drack vatten och kollade på tv. vid halv fem vaknade vi av att hon hostade upp massa slem och spyr en massa, stackars liten. då var det bara att tvätta alla sängkläder och sen så gick vi upp. sen igår så steg tempen upp till 40,3 grader på natten. så gårdagen var tuff, för nellie ville hela tiden vara på mig också och jag var ju tvungen att ta hand om novalie och ge henne mat. samtidigt som jag inte vill att hon ska bli smittad. vi försöker vara noga med att tvätta händerna när vi går emellan barnen, men det är säkert svårt att inte bli smittad när nellie nyser och hostar hela tiden. idag har nellie också hög feber och halsont. hon vill inte äta och skriker nästan bara hela tiden. det är svårt och frustrerande och inte veta vad man ska göra. hon har fått alvedon, men det verkar knappt hjälpa..

igår natt fick rickard sova med nellie i sängen så sov jag och novalie i soffan. men jag förstår att det inte blir lätt för rickard att sova med nellie när hon vill rymma till mamma hela tiden. och jag måste ju sova med novalie eftersom jag ska amma henne. inatt fick jag i alla fall sova lite mer eftersom rickard hade hand om nellie. jag gick och la mig vid sju igår kväll, sen så åt novalie två gånger på natten och vaknade vid sju. men det känns ändå ganska jobbigt idag i alla fall när nellie är så dålig. sen så blir man ju så orolig när febern är så hög och hon bara skriker, och jag vill verkligen inte att novalie ska bli sjuk också. det är väl tur att det blev så här ändå nu när rickard är hemma, så att jag inte skulle behöva göra allt själv!

nu grymtar den lilla här bredvid mig så det kanske är dags för mat :)

nu vet ni hur läget ser ut här hemma, så vi får se när jag har tid att blogga nästa gång. huvudsaken är ju att ta hand om våra barn. men just nu ligger nellie och pappan i sängen och försäker vila lite.
Postat av: Jossie - Gravid i v. 41

Åh, stackars Nellie som har feber.. :( Tur att din sambo är hemma iaf..



Ja, hoppas förlossningen sätter igång snart. Alla som hade BF ungefär samtidigt som mig har ju fått sina bebbar nu så de känns ju lite trist att man fortfarande sitter här gravid, hehe :) Tack så mycket!

2011-02-28 @ 15:42:23
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: FIA

HEJ!!!

Stackars Nellie..det är samma här hemma med Isac...



Men stort Grattis till den lilla tjejen...

Läste förlossningsberättesen, man blir ju tårögd varje gång man hör någon berätta sin!! Alla förlossningar är unika..!!!



Stort grattis till tjejen!!! All lycka till er!! KRAM



2011-02-28 @ 21:01:43
URL: http://smygtitten.blogg.se/
Postat av: Jossie - Gravid i v. 41

Tack för ditt svar angående järntabletterna! :) Känns ändå som att det är värt att ha järntabletter hemma om jag blöder mycket precis som du skrev. Har inte tänkt på det faktiskt, hehe :)

2011-03-01 @ 09:14:41
URL: http://jsantinelli.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: