lördag - slemproppen har lossnat!

idag fick vi sovmorgon av nellan till strax efter sju. sen låg vi och myste i sängen tillsammans som vanligt innan vi gick upp och åt frukost. och när jag gick på toa imorse så märkte jag att slemproppen lossnade! det är ett slem som sitter runt livmodermunnen för att skydda bebisen mot infektioner och liknande och när den gått är det ett tecken på att det snart är dags för förlossning. jag läste att förlossningen vanligtvis startar 1-7 dagar efter att slemproppen lossnar, men det kan även ta flera veckor. men eftersom jag är så nära BF nu så borde det ju betyda att det snart är dags. jag vet inte heller om det var hela slemproppen som lossnade, men det var i alla fall delar av den, den var ca 2 cm stor. det här kanske inte var information som alla ville veta som läser min blogg, men det fick ni veta i alla fall nu :) det står ju ändå i rubriken vad det handlar om :)

sen gjorde vi oss iordning och åkte in till stan i karlskoga, då vi hade lite ärenden att fixa. tog först en sväng in på kappahl där vi köpte en overall till nellie som hon ska ha på dagis. den är väldigt tunn så den blir perfekt i vår när det är smutsigt ute. nellies farmor var också med oss till stan och hon köpte ett fleece ställ till nellie också som hon kan ha under om det är lite kallare.

 

sen så åkte vi förbi mammas butik där jag köpte tyg, så jag kan sy en ny gardin till bebisens rum nästa vecka. var även på cheapy och köpte slippapper till slipmaskinen. så imorn ska rickard slipa linneskåpet som nellie ska ha i sitt rum, och så tänkte jag måla det nästa vecka om det inte kommit någon bebis än. så nu har jag några projekt i alla fall för att få veckan att gå. vi var också inne på jysk och köpte korgar som nellie ska ha sina leksaker i som ska stå i linneskåpet.

 

när vi kom hem åt vi lunch och la nellie. nu har rickard och jag precis fikat också, blev bärkladdkaka som jag bakade igår med glass :)

 

 

vid fyra ska vi på kalas hos rickards farfar som fyller år idag. sen blir det hem och bara ha en lugn och mysig lördag, och med choklad såklart!

 

uppdaterar självklart om jag får några känningar under dagen/kvällen!


Postat av: Jossie - Gravid i v. 40

Åh hoppas det är dags - men som du skriver, du är ju nära BF nu så det borde väl sätta igång snart. Spännande :) Jag vill också att min slempropp ska lossna hehe :P Vilka önskningar man kan ha ;)

2011-02-19 @ 15:50:35
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Sandra - Mamma till Novalie

Gud så gott, och vad spännande. Ska bli roligt att se vad det blir för en liten en som tittar ut =)

2011-02-19 @ 18:15:23

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: