lördag




just nu ligger alla mina fyra älsklingar och sover, i soffan ligger tre utav dom och nellie sover i sitt rum. så då passar jag på att plocka lite här hemma och sätter mig här en stund. men jag tror dom vaknar när som helst nu, så min förlossningsberättelse får vänta tills ikväll.

kan ju i alla fall tala om att det går bra än så länge. självklart har vi en avundsjuk storasyster här hemma, men jag försöker ta mig tid till nellie också när jag inte ammar den lilla eller vilar. jag känner mig piggare för varje dag som går men försöker ändå att ta det lite lungt. amningen fungerar jätte bra, mjölken har runnit till och jag har verkligen inte dåligt med mat just nu i alla fall. novalie äter en hel del, men hon var ju så stor när hon föddes så hon behöver nog mycket mat. vi får även sova bra på nätterna, igår kväll fick hon mat vid halv elva, sen vaknade hon klockan två och fem och åt igen. sen sov hon till åtta ungefär. det jobbigast är ju att vi inte kan ta sovmorgon till åtta eftersom nellie vaknar vid sex-halv sju. men så är det ju :) vi kan ju turas om såklart, men jag tycker det är mysigare att gå upp tillsammans och äta frukost och så.

imorse badade novalie för första gången, hon tyckte att det var skönt en liten stund i alla fall. nellie stod i duschen och kollade på så länge. men när novalie var färdig badad fick rickard ta över henne så tog jag och nellie en lång dusch tillsammans. var längesen det var så skönt att duscha, skönt att kunna känna sig lite smidigare igen :)

sen kom nellies farmor förbi och tog med sig nellie på en promenad ner till samhället. då passade jag på att baka eftersom vi får besök i eftermiddag. vid två kommer pappa och åsa och vid fyra kommer mamma och min syster. det blev bärkladdkaka idag också, men det är ju så gott!

novalie satt i sin stol och kollade på medans jag bakade. men jag låter henne bara sitta där korta stunder eftersom hon inte är så gammal än. det är perfekt när vi andra äter mat eller när jag ska laga mat/baka. så den kommer nog komma till användning. nu börjar jag se att hon är en lite större bebis, hon ser snarare ut som att hon skulle vara 1 månad, inte 3 dagar :)

 

Postat av: Magdalena

va hon ser stor ut, ser som sagt absolut inte ut att vara tre dagar =)

va skönt att allt funkar bra! får höra av dej lite längre fram när ni kan ta emot besök, vill ju se den "lilla" gulleplutten =)

2011-02-26 @ 17:45:37
URL: http://magdalenapettersson.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: