fredag

så var det fredag igen. vilket betyder att vi får gotta oss i några dagar. fast igår fuskade jag faktiskt, åt både en kexchoklad och en dubbelnougat. men rickard han tackade nej till allt. jag skyller på att jag är gravid :) fast jag kommer gotta mig idag i alla fall. bakade en bär-kladdkaka imorse som vi ska fika med när rickard kommer hem från jobbet. och så blir det säkert nått gott att tugga på framför tv:n ikväll. jag tror nog inte det blir så svårt att gå ner mina graviditetskilon ändå sen när det väl är dags. förra gången trillade dom bort ett efter ett väldigt fort. promenader med vagnen gjorde susen, och till våren/sommaren kan jag ju börja löpträna igen. rickard har redan gått ner nästan 3 kilo av bra mat på veckorna och lite styrketräning. men på helgerna äter vi vad vi vill. så det går att gå ned i vikt utan att helt vara utan det man älskar!

idag har vi varit på öppna förskolan och lekt. var där från nio till tolv, nellie var i full gång hela tiden så då var det lika bra att stanna kvar så länge de hade öppet. tycker det är jätte skönt att det finns öppna förskolor, barnen leker så mycket bättre där än hemma och sen så får man som förälder lite av den sociala biten också. alla är verkligen så trevliga på öppna förskolan i degerfors. när vi kom hem åt vi lax och potatis och nu ligger nellie och sover middag. jag tänker nog bara sitta framför tv:n/datorn medans hon sover idag. ska nog inte ge mig på att städa just nu då jag haft väldigt ont i ryggen sista dagarna. fast å andra sidan så finns det inte så mycket att städa heller. men visst skadar det inte att dra av lite med dammsugaren, kanske tar det lite senare. har ju inga planer alls för eftermiddagen/kvällen.

hoppas ni får en mysig fredag allihopa :)



Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: