torsdag

imorse var vi varit ute på promenad i dimman. när vi kom hem fick nellie sova en liten stund, då passade jag på att duscha och damma av alla möbler. blir ju dammigt redan efter nån dag igen. men alltid lika skönt när det är rent och fint :)

det är inte ovanligt att hitta nellie-bus inne hos båtsman! mina små godingar :)

 

fia kom hit i förmiddags. vi har mest legat i soffan och gäspat medans nellie läst bok emellan oss. vi har också ätit lunch, det godaste av allt, sås, potatis och fiskpinnar. och till efterrätt fick det bli en dumlekaka. det blev så att jag bakade det igår, kunde inte motså. men de vart faktiskt lika goda som jag hoppats på. så det slank visst ner tre stycken igår och en idag! än så länge :)



kan ju lika gärna slänga ut recpetet så alla andra kaksugna (gravida) också blir sugna på att baka ;)

200 g margarin
3 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
12 st dumlekolor
1 ask rosa Noblesse
24 formar

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop margarin, socker, mjöl och bakpulver i en bunke och lägg i kylen 30 min.
Dela degen i 24 bitar och rulla till runda bollar. Tryck ner en halv dumlekola o varje boll. Grädda i mitten av ugnen i 10 min. Ta sedan ut kakorna ur ugnen och lägg en bir Noblesse över varje kaka. Chokladen ska smälta. Ställ sedan in kakorna i kylen för att de ska stelna. Klart!
Postat av: Anna - Gravid ♥

Näe, hade inte en tanke på att handla ingredienser när jag var på affären.. Så jag får ta det en annan dag!



Men gud så goda dom är!! Nästan mer som godis än kakor! :-)

2010-09-30 @ 20:26:36
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Jossie

Åh, det lät gott. Måste prova att baka de nåndag! :D

2010-10-01 @ 12:51:39
URL: http://jsantinelli.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: