måndag

idag har vi hunnit med en hel del. direkt när vi vaknade vid halv sju tog vi på oss kläder och gick ut på en promenad. när vi kom hem gjorde jag havregrynsgröt och kokade ägg som både nellie och jag åt. men idag var hon inte så förtjust i gröten utan skulle hellre ha ägg. sen slängde vi oss i duschen och sen tog vi bilen in till öppna förskolan i karlskoga. när vi kom dit klockan nio så var det inte en enda kotte där. men bara efter några minuter så kom det några barn till. halv elva åkte vi till magdalena och hannes, där åt vi lunch innan vi sen åkte vidare till grönfeltsgården. där somnade nellie i vagnen ganska dirket och jag passade på att sy en lampsärm, som jag för övrigt vart väldigt nöjd med :) från en brun lampfot med en senapsgul lampskärm med fransar på som kostade 40:- på loppisen så blev det en vit fin lampa istället! varför köpa en lampa på vita rummet för 800 när man kan göra en själv :)

när vi kom hem åkte vi och storhandlade så vi har mat för veckan. ska även tillägga att jag fick 10 chokladkakor av magda idag också. hennes pappa var där med en hel kartong med runt 50 stycken i. så nu är det bara att äta. är ju livsfarligt att ha så mycket choklad hemma, det är så svårt att låta bli att ta. jag som hade tänkt att försöka inte äta något godis på veckan den här veckan. men jag tror jag ångrar mig :) rickard kommer ju sitta och äta och då vill ju jag också ha. men egentligen är allt ditt fel Magda! ;) ähh, men vi blir ju ändå tjocka så det kvittar väl!

det var kallt ute imorse

 

Postat av: Magdalena

mitt fel? det va det värsta ;)

förresten så va det 28st, inte 50.. så det så! :P

fin lampan blev!

2010-09-06 @ 18:37:45
URL: http://magdalenapettersson.blogg.se/
Postat av: Hanna K

Hej!

Vilken mysig blogg du har! Brukar läsa tycker de är jättekul:) Vilken fin lampa, hur syr du själva skärmen, är det svårt??

/ Hanna (klass 1-6 haha vet du vem de är då!!)

2010-09-06 @ 23:38:47

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: