kärlek

idag fick jag sovmorgon till klockan sju. annars brukar ju våra dagar börja redan klockan sex, så det var väldigt skönt. även fast jag somnar runt nio på kvällarna. är nog för att jag har en liten nellie-bus att ta hand om hela dagarna plus att jag är gravid, det är klart att man är trött på kvällen då. men på dagarna känner jag inte av det så mycket, då njuter jag mest av tillvaron. ibland kan jag bara stanna till och tänka hur bra livet egentligen är. jag känner att jag har valt helt rätt att skaffa barn tidigt och att vi ska ha en till ganska snart. även fast vissa dagar kan vara jobbiga emellanåt så överväger alla härliga stunder. man kan inte göra annat än att bli så fruktansvärt glad när man ser nellie, hon är mitt allt.

nu ska vi ju inte glömma min underbara sambo. resan till spanien utan varken rickard eller nellie gjorde oss alla tre väldigt starka. min kärlek till dom båda växte enormt och efter sista inlägget som rickard skrev kunde man inte göra annat än att smälta. mamma läste också det inlägget och sa med gråten i halsen: "vilken bra kille du har, var rädd om honom" hur kan jag ha fått tag på en sån underbar kille som han. och det hela var en slump att vi träffades, men det är väl så det ska vara. jag är i alla fall super nöjd över hur vårat liv ser ut tillsammans. och väldigt glad över att en viss person aldrig klarade att bryta vårat förhållande, jag säger aldrig, för nu vet jag att vad hon än får för sig så tänker jag hålla mig fast vid den jag älskar. ingen annan ska få förstöra det vi byggt upp tillsammans!

det är inte alltid ett barn för samman ett par ännu närmre, men det har i alla fall nellie gjort med oss. och snart kommer vi bli fyra, sen kanske fem. vem vet, jag vet i alla fall att vi kommer vara en familj som håller ihop. man lever inte i ett förhållande för att klaga på varandras dåliga sidor utan man ska uppskatta varandras positiva sidor. jag kan vara väldigt dålig på det ibland, men det kanske gäller att tänka efter lite. jag har ju allt jag vill ha, nästan ;)

Postat av: Magdalena

fint skrivet vännen!

2010-09-15 @ 12:06:12
URL: http://magdalenapettersson.blogg.se/
Postat av: fiia

ohh, fint gumman! Ja, man ska ta vara på livet och upskatta varandra. :) ge varandra kärlek.

2010-09-15 @ 15:06:01

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: