söndag

nellie och jag valde att stanna hemma idag. egentligen hade jag velat följa med på tävlingen, för det är sista tävlingen i serien för i år. nu har han bara en tråkig tävling kvar nästa helg, sen blir det nog inge mer cross för i år skulle jag tro. men det är lite skönt också får då får ju jag mer tid med honom :) och vi kan hitta på saker tillsammans på helgerna hela familjen. jag saknar att rickard inte är pappaledig på fredagar längre, men vi kanske gör så att han är det när vi får nästa lilla bebis :)

imorse var nellie och jag till coop och handlade det som kommer behövas till veckan. jag skrev ett matschema för veckan först så det skulle bli lättare och veta vad vi skulle handla. tror att jag ska fortsätta handla på söndags mornar klockan 8, för då var det knappt en kotte i affären. nån som vill ha tips på middagar till veckan så kan jag berätta att våran vecka kommer se ut såhär:

söndag kväll: spagetti & köttfärssås
måndag kväll: rotmos & falukorv
tisdag kväll: köttfärslimpa, potatis & gräddsås
onsdag kväll: pannkakor
torsdag kväll: fiskgratäng & potatis
fredag kväll: tacos

så nu behöver jag inte bekymra mig över vad vi ska äta till veckan i alla fall!

annars idag så har jag gjort spenatsoppa som jag åt till lunch. jag gjorde också klart köttfärsåsen tills ikväll så det bara är till att koka spagetti när rickard kommer hem. jag har tvättat två maskiner, vikit tvätt och så har nellie och jag badat. nu sover hon middag så jag passar på att sätta mig och vila i soffan med datorn i knät såklart :)


skulle kunna äta spenatsoppa varje dag!
Postat av: sashley

på lördag borde ni kma till mummie och äta med oss :)

2010-10-03 @ 11:38:00
URL: http://sosarah.blogg
Postat av: Jossie

Åh, spenatsoppa är supergott! Vilken bra matlista du gjort. Vi har haft det någon gång, och det är såå skönt att veta vad man ska ha för mat under veckan, men jag tycker att det kan vara svårt att skriva ihop en lista hehe. Men jag ska nog göra det nu iaf så får vi se hur det går hehe ;)

2010-10-03 @ 22:29:06
URL: http://jsantinelli.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: