jag ska börja jobba

vad saker och ting kan ändras fort. igår ringde jag ett samtal för att höra hur det såg ut med nellies dagisplats som vi sökt från och med januari nästa år. vi hade inte hört nått från dom så jag frågade om det fanns möjlighet för nellie att börja tidigare. och hon fick plats from 29 november. så nu ska jag alltså börja jobba igen. känns bra faktiskt. känner att jag behöver gör något nu innan nästa bebis tittar ut och jag ska vara hemma 1,5år till. min rastlöshet börjar sätta spår, men jag är nöjd att jag klarat det så här långt :) har ju världens goaste unge här hemma, även om hon har sina trotsiga stunder :) har ingen aning om vilken avdelning jag ska börja på, men det blir nog bra vilket som. ringde och pratade med transcom idag och de skulle ringa upp mig den här veckan eller början på nästa. har då bestämt att jag kommer jobba så länge jag kan. är ju beräknad till 23 februari, så nån vecka innan det om jag inte har fått än så är det kanske dags att gå hem. jag tror, eller vet att nellie kommer stortrivas på dagis också. så det här beslutet blir nog bra från allas håll. men det kommer bli en stor förändring för rickard. jag kommer ju troligtvis att få lämna på dagis om jag börjar senare än rickard och så får han hämta. och då när han har hämtat nellie får han åka hem och laga middag eftersom nellie ska äta klockan fem, och det brukar ju vi också göra nu. sen måste vi hjälpas åt med städning och tvätt och sånt som jag annars sköter på dagarna. men då får vi känna på hur det kommer bli att komma in i rutinerna som vi är tvugna att göra när nästa mammaledighet går ut. fast då med två småttingar istället :)

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: