höstdag

ringde till rickard efter lunch och fick besked att tävlingen blivit försenad ganska mycket pga olyckor. det var två stycken som fick åka ambulans från crossbanan, varav en utav dom från rickards lag. så läskigt när det sker! det hade gått bra för rickard i kvalet i alla fall, han kom till a-final men i a-finalen gick det sådär. bara glad att han kommer hem skadefri. nu har han lagt sig i badet med en iskall öl. det är han värd! sen kan jag få krama på han.

jag hade ju räknat med att han skulle komma hem lite tidigare, så för att nellie och jag skulle få nått att göra så gick vi ut i trädgården och krattade löv. är ju inte speciellt roligt, man ser skillnad precis när man krattar men bara efter några minuter så har det trillat ner nya löv igen. men skönt för nellie att komma ut en stund också. hon knalla runt med spaden i högsta hugg och försökte kratta med den. sen fick hon syn på skottkärran som jag lastade alla löven i. när hon såg att jag kratta och la upp löven där så ville hon också göra det. så hon tog ett löv på marken och la i skottkärran. tog ju lite tid för henne med ett löv i taget, men hon hjälpte ju till i alla fall :) fast kan ju säga att hon sen plockade ut minst lika många som hon la i :)



jackan som hör till överdragsbyxorna är fortfarande för stor, så det fick bli missmatch med rött och rosa idag :)
Postat av: Magdalena

va duktig hon är som hjälper till :P

hon kan få komma hit och kratta lite löv om hon vill =)

2010-10-03 @ 19:30:55
URL: http://magdalenapettersson.blogg.se/
Postat av: Jossie

Oj, va jobbigt att ha vadkramp under varje kväll/natt :O Hoppas jag slipper det ;) Låter jobbigt att ha huvudvärk samtidigt som du har en ettåring att ta hand om.. :( Men men, allt ont har ju nåt gott med sig. Snart har du ju två små goingar :) Var det planerat att ni skulle ha en till liten så nära inpå eller bara blev det så?

2010-10-04 @ 11:33:24
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: ♥ Tjugo och gravid ♥

Äsch barn är bara söta i missmatchat! :D

2010-10-04 @ 15:05:21
URL: http://pluttenimagen.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: