fortsättningen på min måndag

det fick bli en tur in till karlskoga på stan i alla fall. jag trodde ju att nellie hade somnat för att sova middag när jag skrev det förra inlägget, men det hade hon tydligen inte. hon satt i sängen och hade tagit ner gosedjuren från fönstret och lekte med. så det blev inge sova middag för min del, även fast jag hade behövt det. men jag tog i alla fall med mig nellie in till min säng så låg vi och myste där en stund innan vi gjorde oss iordning för att åka till stan. innan jag åkte var jag nere på sko-hjalmar och lämnade tillbaka mina kängor som jag köpte där i fredags. jag trivdes inte riktigt i dom och så var de så svåra att få på. och får jag inte på mig dom nu så kommer jag ju absolut inte att få det i höst/vinter när magen är ännu större. men jag hittade ett par andra kängor med dragkedja på insidan så de är lätta att få på. köpte även ett par vinterstövlar med jätte go fodring inuti, de hade också dragkedja på insidan så nu behöver jag inte kämpa så mycket för att få på mig skorna i vinter :) har inte tagit några bilder på dom än, men kan göra det imorn och lägga upp.

dom här jeansen köpte jag till nellie. tycker att dom är prisvärda och ser så sköna ut för att vara jeans. hon har ett par redan i storlek 74, men köpte ett par i den mörka tvätten i storlek 80. från h&m 79.90:-

innan vi åkte hem från stan så köpte jag med kanelbullar från bagarn´s och åkte hem till pappa. rickard var där och grejade lite med elen, men när han var klar så fikade vi lite. det är ju faktiskt kanelbullens dag idag. hade tänkt att baka egentligen men hade ingen ork till det idag!

vi kom hem halv sex, så då var det bara att slänga i nellie kvällsmat och sen var det sängen för henne. hon hann tyvärr inte få nått rotmos idag, kom hem senare än det var tänkt. men jag gjorde rotmos och korv till rickard och mig i alla fall.

nu håller min älskling på att skruva upp gipsskivor, jag springer dit ibland när han ropar och skruvar lite bara :) skönt att få sätta sig ner och vila lite. det känns tungt och jobbigt idag. känns som hjärtat slår lite fortare än normalt, imorn ska jag försöka vila så mycket jag kan. det är ju inte det lättaste när man är mammaledig. men det är väl inte meningen heller ;) men de dagar då hon inte sover nån middag blir faktiskt jobbiga, då får man ingen tid för sig själv en liten stund. jag tror de som inte har barn inte kan förstå hur "fast" man blir. man har verkligen någon att anpassa sig efter 24 timmar om dygnet. men det är det absolut värt också <3 för annars skulle vi ju inte skaffa fler :) man får så mycket tillbaka av de små liven.



såhär såg min frukost stund ut när nellie bara var några månader



nu istället så kladdas det smör och ost överallt när hon äter frukost själv, men hon är mitt charmtroll och får kladda hur mycket hon vill (nästan) som de säger, får de aldrig kladda när de är små så kommer de kladda senare istället ..
Postat av: Magdalena

kladda får man göra när man är liten ;) tur att vi har basse och båtsman som städar efter dom :P

fina jeans förresten!

2010-10-04 @ 20:47:44
URL: http://magdalenapettersson.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad roligt! Då kan vi följa varandra, vilket datum har ni bf? :)

2010-10-04 @ 21:04:45
URL: http://majiaanyberg.blogg.se/
Postat av: Tina

Jättesnygga jeans tycker jag! Det var ett bra köp :)

2010-10-05 @ 07:28:27
URL: http://hejtina.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: