fredag

nu sitter jag här själv efter en dag med blandade känslor! rickard är med crosslaget och kör paintball och sen ska de ut och äta och ta några öl. får hoppas att rickard kommer hem hyffsat nykter i alla fall.

idag har vi varit på begravning till rickards gammelfarmor Clara. Usch, det är inte alls roligt med begravningar! efter det så åkte vi och köpte med oss mat på mcDonalds som vi sen åt i mammas butik. det var ju dags för städning i vandrarhemmet idag igen och rickard och nellie var så snälla och följde med och gjorde mig sällskap. och efter två timmars städning så känns det i ryggen nu. sitter i soffan med en kudde i svanken. ska nog börja ta det lite lugnare nu, för det känns i kroppen när jag gjort för mycket och så har jag börjat få lite sammandragningar då och då. hade inga sammandragningar alls när jag väntade nellie så därför känns det lite obehagligt. även fast det inte är farligt så länge de inte börjar göra ont.

blev ingen vidare kvällsmat för mig idag. en påse tutti frutti, men det smakade bra det också :) nellie sover nu och jag har verkligen ingen aning om vad jag ska göra. hade velat pyssla lite mer med hallen, men min kropp säger ifrån så jag ska nog bara ta det lungt. tycker inte om att vara själv, blir rastlös så lätt. och imorn efter lunch kommer rickards jobbarkompisar hit, då ska de förfesta och bada bastu innan de ska vidare på julbord. egentligen så har han slängt ut mig och nellie då, men eftersom vi inte har någonstans att ta vägen så kommer vi nog vara hemma i alla fall. så det blir ensamt imorn kväll också!

nu är våran bil lagad också, känns väldigt skönt efter att ha varit utan den i en månad nu. som tur var så behövdes inte hela motorn bytas ut som skulle gå på runt 30 tusen, istället så blir vi bara några tusenlappar fattigare då det bara var oljesilen som hade gått sönder. så på söndag ska vi åka och hämta hem bilen. om rickard nu inte dricker för mycket öl imorn kväll så han inte kommer ur sängen på söndag. då blir det ingen rolig söndag!

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: