första dagen på inskolningen

idag var första dagen på inskolningen av nellie. och det kunde inte ha gått bättre. vi kom dit strax före tio, vi klädde av oss alla ytterkläder som behövs i denna kyla och sen knallade nellie direkt iväg själv och undersökte stället. jag och fröken florence passade på att gå runt och kolla i de olika lokalerna. sen satt vi oss vid ett bord och pratade lite om nellie medans barnen lekte. hon vart direkt välkommen av de andra barnen och fick vara med och leka. var mest äldre pojkar och yngre flickor på nellies avdelning så hon kommer nog trivas :) vi fick även lunch där både nellie och jag, idag var det spagetti och köttfärssås som hon slevade i sig glatt. efter lunch när klockan var runt halv ett skulle en del barn sova middag, så jag la ner nellie i en vagn med hennes snuttefilt och tutte och gick ut ur rummet. och hon somnade så snällt och sov i en timme. sen hann hon bara leka en liten stund till innan det var dags för oss att gå hem. nu vet jag ju att det inte alltid kommer gå så lätt med allt, men det är ju skönt att det börjar så i alla fall :)

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: