söndag

nu kanske det är dags att göra en uppdatering, även fast jag kanske inte har så mycket intressant att berätta. i fredags var vi på PM-hem och badrumscompaniet och tittade på olika duschar till nya badrummet. vi hittade en på badrumscompaniet som det troligen blir. det är en ångbastu med badkar i. men ska man ha blåa eller genomskinliga dörrar?



i lördags förmiddag möttes kitty och jag upp i spåret uppe i råbäck. det blir tävling i karlstad 12 juni och tjejmilen den 5 september så det är bara att ligga i och träna nu. jag fick nog dunderkrafter av gröten igår för jag sprang 10,8 km men kände ändå att jag hade kunnat springa längre. men kände att det fick räcka eftersom målet egentligen var 8,1 km. har inte tagit någon exakt tid när jag sprungit 1 mil än, så därför vet jag inte vad jag ska sätta för mål till loppet. för när man anmäler ska man skriva in en tid som man tror att man kommer springa på, det är för att de ska veta i vilket startgrupp man ska va med i. så nästa gång det är dags för 1 mil så blir det tidtagning.

igår åkte vi in till örebro också för att kolla på lite andra saker till badrummet, såsom toalettstol, klinkers och badrumsmöbler. nu har vi bestämt allt förutom vilket klinkers vi ska ha på golvet. vi åt såklart på wookbuffén inne på marieberg. vi satt nästan och svettades när vi åt. dels för att det var starkt och att det var så varmt. innan vi åkte regnade det så jag tog på mig mina vinterstövlar. men sen helt plötsligt så blev det över 20 grader varmt. hade ju hellre varit ute och njutit av vädret då, men då var vi ju redan inne i örebro. försökte att inte handla så mycket, det jag fick med mig hem var en bandeau bikini, en mascara och en spegel till badrummet.

idag när jag vaknade kände jag ett sug att ta mig ut i joggingspåret igen, så så fick det bli! fick med mig rickard, han behöver lite konditionsträning om han ska orka med crossen i sommar. nu har han sagt att han ska med och springa en dag i veckan, men vi får väl se hur det blir med det. idag blev det 8,1 km i lagomt tempo. nu ska jag vila från löpningen i två dagar sen är det dags igen.

har börjat rivningen av badrummet nu. har hållt på idag och rivit ner plastmattan från väggarna och mattan på golvet. den satt ganska bra så jag var helt svett efter några timmars bråk med den där jävla mattan! så nu ikväll tyckte jag att jag var värd lite godis :) godisgris som jag är! smågodis är verkligen min största last!

rickard sitter och kollar på hockey som vanligt. det är mycket sport på tv tycker jag, och det är verkligen det värsta jag vet. men jag sitter hellre och håller han sällskap medans han kollar på det än att jag går in i sovrummet och tittar på tv helt själv. vill ju ha sällskap :)

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: