söndag

sitter och tittar på Dora utforskaren på tv men nellie. lite roligt barnprogram faktiskt, de lärde barnen att säga lite engelska ord och så, men lite tidigt för nellie än!

igår innan alla kalas började åkte vi in till stan i karlskoga en sväng. lyckades hitta min älskade helena rubinstein magic consealer inne på parfym affärn i stan. frågade på kicks men där hade de den inte. fick även med mig en vårjacka, en blus och ett par baggy jeans hem. skönt att inte alltid ha tighta jeans på sig!

klockan tre var vi på det första kalaset, det var hos rickards syster. hon bjöd på en jätte god fläskfilégryta och sen massa fika. jag smakade på hennes chokladmuffins som det var 300 g choklad i, och jisses vad goda och masstiga dom var! efter några timmar åkte vi vidare hem till mamma på kalas. när vi kom satt dom andra och åt tacos, men det hoppade vi över. men vi högg in på fikat sen igen. på vägen hem stannade vi och köpte godis, skulle ha en lugn kväll framför melodifestivalen. och när vi sett dom tre första bidragen så hade både jag och rickard somnat, så det vart en riktigt lugn kväll.

under tiden jag har bloggat nu har pappan och nellie somnat om i sängen. men nellie har ju inte hunnit få frukost än, hon vaknade strax efter klockan sex imorse. men då hämtade jag hennes bara och så kröp vi ner i sängen igen. jag får väl gå upp och koka gröt och ägg så länge tills dom vaknar :)

idag har vi inte så mycket planer faktiskt, men det kan va skönt. blev lite mycket igår. hoppas på att det blir fint väder, för då blir det en promenad i alla fall. igår hade jag vila helt och hållet, och det behövde nog kroppen efter att den chockas av mina löprundor nu i veckan. får se i eftermiddag om det blir en kortare löptur, i så fall bara 6 km. annars idag ska jag bara plocka lite här hemma och mysa med nellie.


Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: