tisdag

vilken härlig dag det har varit ..

imorse blev det först en promenad. trodde inte det var så varmt ute klockan åtta på morgonen, men det var det. så det fick bli en dusch när vi kom hem. det är svårt att duscha nu när man är själv hemma och har nellie. det är inte direkt så att man kan sätta ner henne på golvet och så sitter hon och väntar där tills man har duschat klart. idag fick det bli att jag spände fast henne i sin gamla bilbarnstol och så fick hon sitta där i och äta rån tills jag var klar, och det fungerade bra :) kände mig lite taskig, men hon hade säkert inget emot det. det är så svårt när vi måste duscha i källaren nu, för där är det bara ett draperi så sätter jag ner henne på golvet med leksaker så dröjer det inte länge innan hon har krypit in i duschen! men snart så ska badrummet här uppe vara klart, och då blir det ju duschkabin, så då kan hon inte smita in.



sen tog vi bilen in till karlskoga för att fixa lite ärenden. åkte först till bad&värme och köpte en blandare till badrummet som det var kampanj på. inte tyckte jag att det var billigt med 2500:-, men egentligen skulle den ha kostat 3500:-. det blev en blandare som man bara behöver stoppa händerna under så kommer vattnet av sig själv. undra hur det kommer gå med nellie, när hon ska tvätta händerna någon annanstans än hemma så kommer hon stå där med händerna under kranen och undra varför det inte kommer någe vatten ;)



vi åkte även till jysk där jag skulle köpa en byrå till hallen. men de hade ingen hemma, så då struntade jag i det. är så trött på jysk, dom skickar ut ett annonsblad och sen så har dom aldrig nånting hemma när man åker dit. då måste man beställa och vänta flera veckor, men vem orkar göra det!



tog barnvagnen från jysk och gick till cheapy också. köpte takfärg till nellans rum. ska fixa lite ikväll där inne och dra ut alla spikar från taket, sen så kanske det blir målning till helgen.

köpte jordgubbar och mjölk på vägen hem. 45:-/liter är inte dåligt. men nellie tjatade så!





när rickard kom hem blev det gräsklippning, snygg hållning! men jag tycker faktiskt att gräsklipparen är tung att putta på!



blev snabb badning i diskhon ikväll innan det var läggdags för nellie. det funkade det också.







nu sover snuttan och rickard är och fixar lite saker med crossbussen som ska besiktigas imorn. nej, nu blir det att dra igång med taket då .. hej så länge!


Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: