tisdag

idag hade inte jag och nellie några planer alls. så imorse efter frukost gick vi till svärmors jobb (dagis) och lekte med de andra barnen. de hade sångstund med frukt när vi kom. nellie fick smaka lite vattenmelon, sen satt hon bara och kollade när dom andra barnen sjöng. känns konstigt att man ganska snart ska lämna nellie själv på dagis. men det kommer nog att gå bra. har inte riktigt bestämt när jag ska börja jobba än. therese som jag jobbade med förrut är ju också mammaledig och hon ska börja jobba i augusti/september nån gång. så det är nog roligare om vi börjar samtidigt eftersom vi troligen ligger en hel del efter och har en del nytt att lära oss. isåfall så får rickard vara hemma sista tiden med nellie fram till 1 oktober. men jag får se hur jag känner i slutet av sommaren. det ska i alla fall bli jätte skönt att rickard ska vara hemma sju veckor i sommar, för nu är jag lite trött på att inte ha vuxet sällskap på dagarna.

igår hade vi inte heller så mycket för oss. vi lekte, åt och sov. när nellie sov så passade jag på att börja riva ner de gamla gipsskivorna i badrummet. det fortsatte vi med igår kväll när vi hade lagt nellie. nu är nästan allt gips borta, det blir nog några timmar ikväll också. vill få bort det där så vi kan åka till skroten och slänga det imorn och få lite rent här hemma igen.

imorn så ska jag, magda, nellie och hannes åka till örebro. vi ska försöka få med oss alla barn och vagnar i våran bil, men det ska nog gå hoppas jag. det blir lite shopping och så ska vi såklart äta på buffén i marieberg. blir nog en rolig dag om barnen är på humör :)

har längtat så efter färskpotatis, köttbullar och gräslöksfil, så det blir det till kvällsmat idag!

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: