torsdag morgon

har precis ätit frukost. både rickard och jag vaknade med ont i halsen imorse. så jag gick upp och kokade oboy och gjorde iordning frukosten. och nellie har ögonfluss så vi är sjuka familjen här hemma. hon har haft det i två dagar nu och jag har fått rekomendationen att tvätta rent med ljummet vatten ofta. men är det inte bättre imorn så ringer jag bvc och ser om man kan få någon salva utskriven. ögonflussen hänger nog ihop med hennes tidigare förkylning.

om någon undrar vad det är för gegg på mackan så är det en jätte god dressing som jag har gjort. jag fick receptet av en kompis mamma. vi åt den här dressingen mycket när vi var yngre och en dag vart jag helt plötsligt jättte sugen på den. så jag sms:ade och fick receptet. såhär ser det ut om någon annan vill prova på det:

hacka 1 gul lök och häll den sen i en mixer. mixa en liten stund. häll sedan i 2,5dl olja, 1dl rödvinsvinäger, 1dl chilisås, 0,5dl socker och 1tsk salt och mixa allt tillsammans.

jag vet inte vad det är för hållbarhet på dressingen så jag gjorde hälften bara. men jag har haft den i en vecka i kylen nu och den smakar lika bra fortfarande.

idag ska vi åka och hämta våran dusch. skulle ha gjort det igår, men när vi kom dit så var det stängt. även fast det var enligt deras öppettider!

och så hoppas jag på att rörmockaren ringer idag och säger att han kan komma och koppla in blandaren, handdukstorken och toaletten. (bild kommer när allt är klart) har som mål senast söndag!

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: