söndag

oj oj oj, idag har det inte varit någon rolig dag! dagen igår ägnade vi till att sätta upp gips i taket i badrummet, vi spacklade det och imorse slipade jag det. efter att ha målat taket såg vi att det inte alls blev bra i skarvarna. så det var det bara att komma på en lösning. jag ville absolut inte riva ner allt och göra om. så det blev så att vi åkte iväg till cheapy och köpte nytt tak. blev ett tak som vi bara kunde spika upp med spikpistolen. det vart till slut bra i alla fall. men allt jobb med det tidigare taket i onödan och 2000:- för ett nytt. men ibland blir det fel och då måste man göra om och göra rätt :) nu är rickards bror här och hjälper rickard med att sätta upp de tunga våtrumsgipsen på väggarna. han är så snäll rickards bror, och de jobbar mycket bättre ihop än mig och rickard. det här badrummet har gjort så vi rykt ihop en hel del gånger. men man kanske inte ska göra sånna saker ihop. men nu lär vi inte behöva göra om ett till badrum på väldigt länge i alla fall. om vi nu inte flyttar, men det ska väl mycket till för att rickard ska flytta på sig. men vi trivs ju bra här så vi blir nog kvar!


såhär såg det ut för ett tag sen


såhär ser det ut än så länge

imorgon åker jag och nellie med pappa till stugan i avesta. ska bli skönt att komma hemifrån ett tag och inte behöva tänka på det där badrummet. det kanske märks att jag är trött på´t ;) vi blir borta några dagar så jag hoppas på fint väder också. rickard stannar hemma och vilar upp sig. vad skönt han ska få det utan nellie och mig. han har i alla fall fått två matlådor som står i kylen, så han ska nog klara sig. grilla korv kan han ju också iof!

jag har ju några roliga saker att blicka fram emot
2 augusti - hemligt
17 augusti - åker till mallorca en vecka
25-26 augusti - jag och nellie fyller år

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: