onsdag

idag har nellies gammelmormor och morfar varit här och hälsat på. alltid kul med lite sällskap. sen har jag hunnit med att göra storkok, blev kycklinggryta. har ätit ganska mycket kyckling på senaste tiden, men jag kommer nog algrig tröttna på kyckling. man kan ju variera det på så många sätt. idag bestod grytan av kycklingfilé, hönsbuljong, färska champinjoner, grön paprika, ärtor, lök, vitlök, soja, sambal oelek, salt och citronpeppar. vart jätte gott, enligt min smak :)

fick sovmorgon till klockan åtta idag. inte alla dagar nellie sover 14 timmar utan mat. men det var skönt att få sova ut idag, det behövde vi nog båda två efter gårdagen. nellie var en riktig gnällspik igår, hon har varit det dom senaste dagarna. funderar på om det snart är dax för tänder. igår kunde jag inte sätta ifrån mig henne en sekund utan att hon blev ledsen. vilket resulterade i att jag glömde bort båtsman så han kissade i våran säng. då vart jag ännu mer irriterad så det var skönt att få komma iväg å träna igårkväll. men sånna dagar finns ju också. nellie kan ju inte vara på bra humör varje dag, för det finns det nog ingen människa som är.

nu väntar jag på att nellie ska vakna, då är det dags för gröt. sen ska vi ut i det härliga vädret. väntar tills klockan är kvart i fyra för då är det reklamfri eftermiddag på the voice, perfekt gå musik på den kanalen.

bilder från stallet, nellie verkar vara livrädd för Sigge :)





Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: