onsdag


bra gjort att suga på tummen och stortån samtidigt ;)

rickard har köpt en ny leksak, en snöslunga. så han har varit ute och lekt med den sen han kom hem från jobbet. och han har inte kommit in än. han tyckte säkert den var jätte kul. själv så tycker jag att man lika gärna kan skotta för hand :) när han har varit ute har jag badat nellie och nu sover hon. så nu får jag faktiskt sitta vid datorn. från och med imorn ska jag inte slå på datorn förrens nellie har lagt sig på kvällen. har blivit alldeles för fäst i datorn!

idag har nellie sovit middag, det hör inte till vanligheterna. så då hann jag med lite saker här hemma. jag har målat klart sängen, tvättat, lagat mat och bakat bröd. sen när rickard kommer in ska vi nog träna lite i källaren och sen ska vi mumsa på brödet som jag bakat. hoppas det blev gott bara!


Hurtbulle

2 dl fiberberikade havregryn

5 dl vetemjöl

1 dl krossade linfrön

1 dl russin

1 dl grovhackade hasselnötter

2 tsk bikarbonat

1 tsk salt

4 dl mild yoghurt

1/2 dl flytande honung

1/2 dl lingonsylt


Sätt ugnen på 200°. Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Rör i yoghurt, honung och sylt. Klicka ner smeten i en smord, avlång bakform, rymd ca 1 1/2 liter. Grädda i nedre delen av ugnen ca 1 tim. Stjälp upp limpan och låt den svalna under bakduk.
Postat av: simone

haha så jävla söt bild :P

2010-02-03 @ 21:12:12

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: