middagstips



Kyckling- och champinjongryta (4 pers) (15min)

150 gram färska champinjoner
1 röd paprika
400 gram kycklingfilé
1 tsk torkad dragon
2,5 dl grädde 5%
2 msk flytande margarin

Skölj och skär champinjonerna i mindre bitar.

Skär kycklingen i portionsbitar och bryn dem tillsammans med champinjoner och paprika i maragrinet.

Tillsätt grädde, dragon, salt och peppar. Låt sjuda under omrörning 3 minuter.

Servera med pasta och sallad
Postat av: Magdalena

ja, verkligen! känns som dom låg i magen nyss =)

tänkte oxå på det.. kanske inte dröjer innan det ploppar upp små tänder :P

saffransgrytan av god förresten! men va dyrt saffran är, fick en chock när jag kolla kvittot =)

2010-02-17 @ 17:18:29
URL: http://magdalenapettersson.blogg.se/
Postat av: Nathalie Posth

Jag säger detsamma, grytan var jättegod! Jag var också tvungen att testa den, fortsätt med dina middagstips det är superkul! Speciellt för en annan som är så kass på det här med matlagning, kram

2010-02-17 @ 22:37:02
URL: http://nathalieposth.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: