lördag

dags att göra en uppdatering här kanske. den här veckan blev inte riktigt som det var tänkt kan man ju säga. i söndags kväll blev nellie dålig i magen och var det även under natten. jag började ju första dagen på jobbet i måndags så då fick rickard vara hemma med nellie och vabba. sen när jag kom hem från jobbet så undvek jag verkligen att vara för nära nellie och rickard ifall att de skulle ha magsjuka. men ändå så vaknade jag mitt i natten och mådde illa, sen dröjde det inte länge innan jag var uppe och spydde en gång i timmen. usch, den värsta magsjukan jag varit med om. ryggen gjorde ju inte mindre ont efter att ha spytt hur mycket som helst! dagen efter låg jag som i koma och det enda jag fick i mig var proviva nypondryck. på morgonen hörde jag hur rickard fick kvällningar när han gick in i nellies rum. då hade hon spytt ner hela sängen på natten utan att ha sagt till oss. vi hade inte hört något gnäll eller skrik ifrån henne! men dom spyorna fick rickard ta hand om då jag låg helt utslagen i min egen säng.. på onsdagen kände jag mig som människa igen, men natten till torsdagen började illamåendet igen. men igår var jag och jobbade i alla fall. då kände jag mig frisk igen. och det kunde inte ha gått bättre första dagen på telefon. hade trevliga och snälla kunder (de flesta ialla fall) och sålde även ca 5 abonnemang och vände ett par kunder. så nu ser jag faktiskt fram emot nästa jobbvecka :) 8 veckor till ska jag jobba, sen hoppas jag att våran lilla plutt vill titta ut.

Vad tycker ni om våra namnförslag: NOVALIE (tjej) CHARLIE (kille)

tyvärr så är ju nellie fortfarande dålig i magen, så vi får se hur det blir med dagis för hennes del till veckan. nu har ju rickard vabbat hela den här veckan. så är hon fortfarande dålig imorn så måste vi skaffa sjukintyg till henne på måndag. men jag undrar ju hur man kan göra det på ett barn som har diarré. tycker ju kanske inte att man ska ta med henne till vårdcentralen och sen så kan ju inte de avgöra om hon har diarré eller inte om hon nu inte bajsar när vi är där. men men, får hoppas att hon blir bra i helgen. idag har hon varit lite bättre i alla fall.

var tänkt att vi skulle göra fläskfilégryta och potatis i ugn till kvällsmat idag. men nu känner vi oss inge hungriga längre, så det får bli nån macka och nått gott att tugga på tills sen när vi ska se på film. vi ska se på bröderna karlsson.


Postat av: fiia

vi såg bröderna karlsson förra helgen, vi tyckte den var riktigt roligt, få se vad ni tycker :):) puss&kram

2010-12-11 @ 20:04:25
URL: http://ettmiirakel.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: