still alive

tjaba, ni är garanterat nyfikna hur den första dagen som ensam pappa gick. de finns nog en hel del tvivlare bland er där ute. =) den egna tiden började med att jag dumpade av käringa och svärmor vid örebro airport halv 4.
sen tänkte jag - va fan gör vi nu? hmmm va gillar tjejer mest? shopping! så när vi lämnat semesterfirarna bakom oss drog vi till marieberg. då tänker ni väl att ho är ju för fan bara 1år, inte gillar hon shopping än. men de gjorde hon visst, inte gina, hm eller ikea som ni vuxna köner gillar givetvis. utan vi tog oss in till örebros största leksaksaffär och handlade lös. ta va du vill sa jag till nellie. så tusen spänn fattigare och en nöjd nellie drog vi hem mot degerförs.
sen vart de en ovanligt lugn kväll hemma, inte alls så gnälligt som de kan vara när vi är hemma bägge två. så jag har fortfarande inte ändrat min inställning till de lätta hemmadagarna!

imorse tog vi den obligatoriska morgonpromenaden vid halv 7, även den gick helt smärtfritt. pluggade i iphonen i örona, laddade med bandit rock och de va riktigt skönt faktiskt. så efter en vecka lär man vara nice and tight. tyvärr så var de dåligt med andra milfs som var ute med sina barnvagnar. hade väll kanske förskönat upp bilden om morgonprommenaden en aning kanske. trodde alla mammor var ute o knalla i sina tajta träningskläder vid den tiden, jämförde vagnar med varndra och tala skit osv. men jag kanske bara gick på fel väg? så jag släpper inte tron riktigt än!

nu ligger nellie o sover förmiddag. sen blire lite ärenden till kga, ni som är nyfikna på hur carro har de så rapporterar jag så fort jag hör nått.



Postat av: Magdalena

hahaha! slut du är ;)

måste faktiskt erkänna att jag är imponerad. shopping OCH morgonpromenad! den här veckan kommer gå som en dans mammarickard :P

2010-08-18 @ 12:42:27
URL: http://magdalenapettersson.blogg.se/
Postat av: Kitty

Haha, finns ju ingen vettig människa som går på morgonpromenad halv 7. Eller det beror ju iofs på när barnet vaknar, men äee halv 7 är lite overkill.

2010-08-18 @ 15:28:44
URL: http://kittttty.blogg.se/
Postat av: fiia

tsss, det här går ju galant! :)

Som sagt, vi följer dig! :)

2010-08-18 @ 18:10:23
URL: http://halsocoach.blogspot.com/
Postat av: Elin

haha :)rolig du är!!

glöm inte "livet på BB ikväll"!!

2010-08-18 @ 20:58:41
Postat av: Elina Pettersson

Nice :) Jag føljer dig jag med :) Tror det kommer gå jætte bra før dig den hær veckan!

2010-08-19 @ 00:10:38
Postat av: Tora

vilken fin bild!

2010-08-26 @ 15:27:52
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Torbjörn

Hej deg, fint skrivit. Kul att du kunde ta dig an mamma rollen till den grad att du har carros randiga tröja på dig från bilden under. Du får börja med bredbandsbloggen efter det här.

2010-09-06 @ 22:13:54

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: