lördag

å så vart de lördag. idag har jag kört motocrosstävling så gott som hela dan. släppte av nellie-bus vid morsan. farsan tog jag med som mekaniker som vanligt. vi skulle vara där vid halv 8 bestämde vi igår. med tanke på att nellie har vaknat kl 6 varje morgon i typ ett halvår så bestämde jag mig för att de var helt onödigt att ställa klockan. å va tror ni händer. jo the kid söver till 7. stressigt? hmmm. men de är ju en del av den mammalediga vardagen. att vara stressad menar jag. hur många gånger har inte vi pappor fått höra när vi kommer hem från jobbet att de har haft de så stressigt. första gången på nästan en vecka som jag har kännt av den kända mammastressen. den varade i ca 32 min. jobbigt? neeee. så då har vi slagit ner ännu en sak som de beklagar sig över.

tävlingen då? med tanke på mina få träningstimmar så är jag jävligt nöjd. i kvalet så låg jag 4 i nästan hela heatet. när de var 1 varv kvar vart jag omkörd av 2st och slutade 6:a. helt okey med tanke på att jag ville dö efter 10 min. inte ens halva delen av loppet. i finalen så lyckades jag med att vara näst bäste poängplockare i laget med slutlig nionde plats. tog ut mig så jäkla hårt att jag höll på att spy i hjälmen. summering - riktigt nöjd.
så ikväll vart de bubbelbad, sen när busen lagt sig för natta så tvingade jag min bror att åka till raffes å hämta den flötigaste pizzan de har. tre kronor.

nån som har nån ide om ny gren i tävlingen "mammaledig i vardagen" är varmt välkommen med förslag. även present till carro står högt på önskelistan över kommentarer.
Postat av: Magdalena

jag tycker du har missat en väldigt viktig del i din lilla tävling, matlagning!

värma matlådor som carro och din mamma har lagat eller beställa pizza räknas inte! =)

så kom igen nu och laga nåt smaskigt. sjävklart ska nellie vara med och hjälpa till, hon ska absolut inte ligga och sova.. det är fusk! och kom på nåt bättre än blodpudding :P

2010-08-21 @ 21:53:06
URL: http://magdalenapettersson.blogg.se/
Postat av: Zozou

Du verkar klara detta galant :)

2010-08-21 @ 22:24:39
URL: http://zozou.blogg.se/

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: