juldagen



den här pipmuggen från tupperware blev nog nellies favorit, i alla fall imorse till gröten. hon ville inte släppa den och hon blev jätte arg när jag tog den ifrån henne, undrar vart det humöret kommer ifrån :) hon har även fått massa leksaker, böcker, gossedjur och en del kläder. av sin mormor fick hon en jätte fin rosa fårskinnspläd som hon kan ha i vagnen. nellie hade nog varit riktigt snäll i år!

igår firade vi först jul hemma hos mamma och på kvällen var vi hos älsks föräldrar, det var mysigt. var även fem generationer där. nellie, rickard, hans pappa, farfar och gammelfarmor. inte alltid som det är fem generationer levande samtidigt.



idag firade vi jul som vanligt hemma hos farmor och farfar. men ingen jul utan pappa, han var sjuk och låg nerbäddad hemma. det var jätte trist att han ska behöva vara sjuk just idag. men jag svängde förbi pappa och åsa på vägen hem och lämnade ett paket så jag fick se en skymt av dom i alla fall :)

det som jag fick i julklapp var bland annat, presentkort på EM (så jag kan köpa det där soffbordet som jag ville ha), helkroppsbehandling på Relax, en Spa-dag med Rickard i Loka Brunn, en stor ljuslykta, två ugnsformar, torr shampo, choklad, strumbyxor, två tröjor, ett par lack leggins (som jag älskar), en vas mm.

har varit i stallet idag, ridit första gången på ungefär 8 månader. men det kändes inte så. ska och rida imorn igen. vi skaffade ju en ny häst när jag var gravid så jag hann aldrig rida honom då. får se om jag får någon träningsvärk!

nu sitter jag själv i soffan igen. nellie sover och rickard är och kör på folk som ska till statt ikväll. blir nog sängen snart, har inget bättre för mig. gäller att vara utvilad tills på söndag, för då blir det att gå upp klockan halv fyra och åka till Ullared och shoppa.

Design & Layout av HejTina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: